Στο κέντρο της ευρωπαϊκής πολιτικής σκηνής βρίσκεται ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρος Παπασταύρου, ο οποίος σήμερα, 25 Ιουνίου 2026, συμμετέχει σε δύο κορυφαία Συμβούλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Λουξεμβούργο. Η ατζέντα περιλαμβάνει φλέγοντα ζητήματα που αφορούν τόσο το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας όσο και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Καταλυτικής σημασίας θα είναι οι ανοιχτές διαπραγματεύσεις για την αναθεώρηση του κανονισμού σχετικά με τα πρότυπα εκπομπών CO2 για αυτοκίνητα και ημιφορτηγά, μια πρόταση που ήρθε στο φως στις 16 Δεκεμβρίου 2025, με στόχο τη δυναμική υποστήριξη της μετάβασης σε καθαρότερες μορφές μετακίνησης σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Επιπλέον, οι υπουργοί θα θέσουν το βλέμμα τους σε σημαντικά ζητήματα όπως η υλοποίηση του σχεδίου για την ανθεκτικότητα των υδάτων, ενώ θα εξεταστούν τα επόμενα βήματα για τον κανονισμό REACH που αφορά τις χημικές ουσίες. Σημαντικό κομμάτι των συνομιλιών θα αποτελέσουν και οι προετοιμασίες για την ενδυνάμωση της διαπραγματευτικής δύναμης της Ε.Ε. στις επερχόμενες διεθνείς διασκέψεις για το κλίμα, εν όψει της 31ης Συνόδου του ΟΗΕ (COP31) τον Νοέμβριο.
Συγκίνηση προκαλεί και η προγραμματισμένη, άτυπη συζήτηση των υπουργών στη διάρκεια του γεύματος, με επίκεντρο την ανάγκη ενίσχυσης της ανθεκτικότητας απέναντι στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην Ευρώπη.
Το διήμερο δράσεων ολοκληρώνεται την Παρασκευή 26 Ιουνίου, όταν ο Σταύρος Παπασταύρου θα εκπροσωπήσει και πάλι τη χώρα μας στη συνάντηση των υπουργών Ενέργειας, με την υποστήριξη του υφυπουργού Νίκου Τσάφου. Οι εξελίξεις που διακυβεύονται αναμένεται να χαράξουν νέα πορεία για το μέλλον της περιβαλλοντικής και ενεργειακής πολιτικής σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
