Απολογία που συντάραξε το δικαστήριο: Ο πρώην πρόεδρος ΟΠΕΚΕΠΕ Δημήτρης Μελάς μιλά για σκευωρία και εκστρατεία σπίλωσης - NewsPoint.gr

Με έντονα φορτισμένη απολογία, ο πρώην πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ, Δημήτρης Μελάς, αρνήθηκε αποφασιστικά όλες τις κατηγορίες ενώπιον του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου της Αθήνας. Ο κ. Μελάς, ο οποίος υπηρέτησε στη θέση αυτή από το 2021 έως το 2022, βρέθηκε σε δίκη πλάι στην Αθανασία Ρέππα, πρώην διευθύντρια Άμεσων Ενισχύσεων και Τεχνικών Έργων, αντιμέτωποι με βαρύτατες κατηγορίες όπως υπεξαγωγή εγγράφου, υπόθαλψη εγκληματία και κατάχρηση εξουσίας.

Κατά την κατάθεσή του, ο Δημήτρης Μελάς έκανε λόγο για στοχευμένη προσπάθεια διασυρμού της υπόληψής του. «Ποτέ το όνομά μου δεν είχε συσχετιστεί με ποινικές πράξεις ή σκιές. Πάντοτε λειτούργησα νόμιμα και ανεπηρέαστα, χωρίς να προκαλέσω ζημία στα ευρωπαϊκά ταμεία ούτε να πιέσω υπαλλήλους για παράτυπες ενέργειες», δήλωσε εμφατικά. Μίλησε για «αδικία» εις βάρος του, τονίζοντας ότι «η αλήθεια θα λάμψει σύντομα» αποκαλύπτοντας πως κάποιοι επεδίωξαν τη «δολοφονία χαρακτήρα» του.

Σχετικά με τη μετακίνηση της Παρασκευής Τυχεροπούλου στη διεύθυνση εκπαίδευσης, ο πρώην πρόεδρος υποστήριξε ότι δεν υπήρξε υποβάθμιση και χαρακτήρισε τη νέα θέση ως ιδιαίτερα κρίσιμη, με ισότιμα εργασιακά και οικονομικά δεδομένα, ενώ σημείωσε πως η αλλαγή προήλθε έπειτα από συσσωρευμένα παράπονα στο προηγούμενο τμήμα.

Όσον αφορά τις κατηγορίες για υπεξαγωγή εγγράφων συνδεδεμένες με τον φάκελο της κ. Τυχεροπούλου, ο κ. Μελάς απέρριψε το ενδεχόμενο συγκάλυψης, σημειώνοντας ότι όλα τα στοιχεία ήταν διαθέσιμα στο σύστημα και προσβάσιμα σε όλους και ότι δεν προκύπτει κανένα όφελος από μια τέτοια ενέργεια.

Στρέφοντας την προσοχή του και σε άλλους ιθύνοντες, έστειλε μήνυμα προς τον προκάτοχό του, Γρηγόρη Βάρρα, επιμένοντας πως ο καθένας θα έπρεπε να ενεργεί με ακεραιότητα και να ενημερώνει τις αρμόδιες πολιτικές αρχές αν υποψιαζόταν παρατυπίες – κάτι που εκείνος θα είχε πράξει αν βρισκόταν στη δική του θέση.

Σε ερωτήσεις για την έκθεση της κ. Τυχεροπούλου, ο κατηγορούμενος τόνισε ότι πρόκειται για υπόμνημα με σοβαρές ενδείξεις αλλά όχι επίσημο πόρισμα, ενώ για τον φάκελο ανέφερε ότι είχε φύγει ήδη από τον Οργανισμό όταν ζητήθηκε εκ νέου.

Ο κ. Μελάς υπεραμύνθηκε της διαφανούς στάσης του, χαρακτηρίζοντας «μέγγενη αρνητικής δημοσιότητας» τις τηλεφωνικές συνομιλίες και τις ανώνυμες καταγγελίες περί δωροδοκιών, επιμένοντας ότι δεν έχει προβεί ποτέ σε αθέμιτες πιέσεις σε υπαλλήλους ζητώντας να κριθεί αποκλειστικά βάσει πραγματικών στοιχείων.

Από την άλλη, η Αθανασία Ρέππα περιέγραψε έναν υποστελεχωμένο ΟΠΕΚΕΠΕ με τεράστιες απαιτήσεις, ιδιαίτερα στη διεύθυνση Τεχνικών Ελέγχων με μόνο τρία άτομα προσωπικό, εστιάζοντας στην ανάγκη εντατικών ελέγχων έπειτα από ύποπτες αυξήσεις εκτάσεων από το 2018. Για την επίμαχη έκθεση, αποκάλυψε ότι τη χρέωσε σε ειδικό τμήμα για περαιτέρω αξιολόγηση και ενημέρωσε τον τότε πρόεδρο για τις παρατηρήσεις της, ενώ η διαδικασία αναμονής συμπληρωματικού υλικού ήταν ήδη σε εξέλιξη.

Η δίκη βρίσκεται στην κρίσιμη στιγμή της, καθώς ακολουθεί η τοποθέτηση του εισαγγελέα πριν την ανακοίνωση της ετυμηγορίας.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *