
Ένα σπάνιο φαινόμενο εκτυλίσσεται αυτή τη στιγμή στα νερά του Περσικού Κόλπου, όπου στόλοι από άδεια δεξαμενόπλοια LNG έχουν ευθυγραμμιστεί εξωτερικά του εργοστασίου LNG του Κατάρ, με τους εφοπλιστές να αναμένουν την εκκίνηση εκ νέου της παραγωγής μετά από σημαντική πρόοδο στις διαπραγματεύσεις ΗΠΑ – Ιράν για την ειρήνη.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg, τουλάχιστον οκτώ πλοία LNG βρίσκονται αγκυροβολημένα κοντά στο βιομηχανικό συγκρότημα Ρας Ραφάν, αφού τις προηγούμενες μέρες διέσχισαν τα Στενά του Ορμούζ. Επιπλέον, ένα ακόμη δεξαμενόπλοιο καταγράφεται να πλέει προς τις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις, ενώ δύο άλλα ήδη συγκλίνουν στην ανατολική είσοδο των Στενών.
Η λειτουργία του Ρας Ραφάν ανήκει στην QatarEnergy, τη μεγαλύτερη εξαγωγική μονάδα LNG παγκοσμίως. Η παραγωγή ωστόσο είχε δεχθεί ισχυρό πλήγμα ύστερα από ιρανικές επιθέσεις που προκάλεσαν ζημιές στις μονάδες, οδηγώντας σχεδόν σε «πάγωμα» της κυκλοφορίας στον Πορθμό του Ορμούζ. Το τελευταίο διάστημα, οι ανησυχίες για την ασφάλεια αναζωπυρώθηκαν, ιδίως μετά από νέα επίθεση σε φορτηγό πλοίο που ανάγκασαν ένα LNG carrier να αλλάξει πορεία κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή.
Η QatarEnergy, που το 2025 διακίνησε σχεδόν το 20% της παγκόσμιας αγοράς LNG, εντατικοποιεί δοκιμές εξοπλισμών και βασικές εργασίες συντήρησης για αύξηση της παραγωγής . Επί του παρόντος, κάποιες μονάδες υπολειτουργούν, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ομαλή τροφοδοσία γειτονικών αγορών, διατηρώντας όμως τη δυνατότητα άμεσης κλιμάκωσης όταν ανοίξει ο δρόμος των εξαγωγών.
Ο πρωθυπουργός του Κατάρ, Σεΐχης Μοχάμεντ μπιν Αμπντουλραχμάν Αλ-Θάνι, αποκάλυψε στους Financial Times ότι η χώρα σχεδιάζει την πλήρη επαναφορά της παραγωγής LNG μέσα στις ερχόμενες εβδομάδες. Παρά το γεγονός ότι ο μέσος όρος 10 ημερών των εξαγωγών από το Ρας Ραφάν έχει υπερδιπλασιαστεί μέσα σε έναν μήνα, τα επίπεδα παραμένουν κατά περίπου 80% χαμηλότερα σε σύγκριση με το περσινό διάστημα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία ναυτιλίας.
