
Ισχυρούς τόνους και σαφή διαχωριστική γραμμή από τους πολιτικούς αντιπάλους επέλεξε να χαράξει ο Νίκος Ανδρουλάκης το βράδυ της Τετάρτης (24/6/26), παρουσιάζοντας το όραμά του για τη μελλοντική πορεία του ΠΑΣΟΚ και της χώρας.
Μιλώντας στο ΕΡΤnews, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ξεκαθάρισε πως μόνη εγγύηση για σταθερότητα και συνέπεια είναι η ενίσχυση του κόμματός του στις επικείμενες εκλογές, αφού -όπως τόνισε- διαθέτει σχέδιο, αξιόπιστα στελέχη και γνήσια δημοκρατική κουλτούρα.
Ο Ανδρουλάκης υπογράμμισε χαρακτηριστικά ότι η επόμενη μέρα πρέπει να σηματοδοτήσει πολιτική δύναμη με αυστηρά όρια, δικαιοσύνη χωρίς εξαρτήσεις και αυστηρή διάκριση των εξουσιών, αποστασιοποιημένη από ολιγαρχικά συμφέροντα. «Μόνο έτσι θα αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη και θα αναπτυχθεί υγιής οικονομία», υπογράμμισε.
Με έμφαση, προειδοποίησε ότι αν το ΠΑΣΟΚ δεν αποτελέσει κύριο πόλο, αλλά επαναληφθεί το δίπολο Μητσοτάκης – Τσίπρας, η κοινωνία θα ζήσει «επιστροφή σε παρελθόν με τοξικότητα, διχασμό και θεσμική απαξίωση – μία περίοδο αστάθειας», θέτοντας ως ιστορική ανάγκη την ανατροπή αυτής της δυναμικής.
Επικρίνοντας τα προηγούμενα κυβερνητικά σχήματα, χαρακτήρισε τις συνθήκες «βαθύ κράτος τότε και τώρα», λέγοντας ότι ο λαός βίωσε δύο εκδοχές εξουσίας που έφεραν οπισθοδρόμηση και κανέναν ουσιαστικό εκσυγχρονισμό. Αντίθετα, τόνισε τη δέσμευση του ΠΑΣΟΚ ως εγγυητή προόδου και αληθινής πολιτικής αλλαγής για να γίνει ξανά η Ελλάδα πρότυπη ευρωπαϊκή χώρα, μακριά από τις παθογένειες του παρελθόντος.
Στάθηκε στα θέματα ακρίβειας, καταγγέλλοντας τεράστιες κοινωνικές ανισότητες. Ειδικά για τα “κόκκινα δάνεια”, άσκησε οξεία κριτική στην κυβέρνηση υποστηρίζοντας ότι η παρέμβαση ήταν απλή εφαρμογή της απόφασης του Αρείου Πάγου και όχι παρεμβατική πολιτική, ενώ ζήτησε δεύτερη ευκαιρία σε όσους αποκλείστηκαν άδικα από παλαιότερες ρυθμίσεις.
Πρότεινε μάλιστα 120 δόσεις για ρύθμιση ιδιωτικών χρεών, αντιπαραβάλλοντας τα σχέδια της ΝΔ, και έστρεψε τα βέλη του εναντίον των funds, των οποίων την επέλαση απέδωσε ευθέως στον Αλέξη Τσίπρα, προτάσσοντας την ανάγκη απόλυτου ελέγχου και κυρώσεων για κατάχρηση. Επανέλαβε την ανάγκη δημιουργίας εξωδικαστικών λύσεων στήριξης δανειοληπτών, απορρίπτοντας σενάρια εύκολων «win-win» συμβιβασμών.
Τεκμηριώνοντας τις διαφορές των κομμάτων, θύμισε ότι οι μεγάλες φοροελαφρύνσεις στο μέρισμα πραγματοποιήθηκαν διαδοχικά από Τσίπρα και Μητσοτάκη, ενώ του ΠΑΣΟΚ η πολιτική ήταν σαφώς πιο μετριοπαθής. Την ίδια στιγμή, κατήγγειλε ότι το Υπερταμείο και δέσμευση της δημόσιας περιουσίας γεννήθηκαν από προηγούμενες κυβερνητικές επιλογές που σήμερα κάποιοι επιχειρούν να… ξεχάσουν.
Ήταν ξεκάθαρος πως βασικός πολιτικός αντίπαλος είναι η Νέα Δημοκρατία, θέτοντας στόχο την πολιτική νίκη του ΠΑΣΟΚ και τη ριζική αλλαγή σκηνικού. Επέμεινε στην πολιτική αυτονομία και στην έλλειψη εξαρτήσεων του κόμματός του από οικονομικά ή θεσμικά κέντρα, ενώ μίλησε για «ηθική ήττα» του Κυριάκου Μητσοτάκη και επικοινωνιακά παιχνίδια στο ζήτημα της συνταγματικής αναθεώρησης.
Αναφέρθηκε και στις εσωκομματικές εντάσεις, σχολιάζοντας ότι πλέον ο κόσμος του ΠΑΣΟΚ περιμένει ενιαία φωνή και επίκεντρο στο προοδευτικό πρόγραμμα. Τόνισε πως το ΠΑΣΟΚ διατηρεί πολιτική αυτοτέλεια και αντιμετωπίζεται διαφορετικά λόγω αυτής, ενώ στηλίτευσε τη μεροληπτική αντιμετώπιση των εξωτερικών κρίσεων στα ΜΜΕ.
Για το κόμμα ΕΛ.Α.Σ. επισήμανε πως πρόκειται για προσωπικό δημιούργημα πρώην πρωθυπουργού χωρίς σαφή πρόγραμμα αλλαγής, ενώ επανέλαβε πως το ΠΑΣΟΚ εκφράζει όσους πλήττονται από ακρίβεια, φθορά των θεσμών και κρίση στους δημόσιους τομείς. «Εγώ δεν έχω κυβερνήσει, είμαι απέναντι στα ψέματα και τις πρακτικές που κόστισαν στη δημοκρατία», τόνισε.
Κλείνοντας, υπογράμμισε ότι η χώρα έχει ήδη εισέλθει σε παρατεταμένη προεκλογική περίοδο με τα υπουργεία να υπολειτουργούν, και κάλεσε τους πολίτες να επιλέξουν με βάση τις αληθινές ανάγκες της κοινωνίας και όχι τις παλιές συνταγές.
